No dobra.
Przekonano mnie.
Cejrowski gmeraniem w kiblu, jeden z blogerow S24 - sympatyk duży Konfederacji, x. Isakowicz-Zaleski.
A przede wszystkim Trzaskowski, Nitras, nowy ambasador Niemiec oraz właśnie idący wywiad w Trujce - Michniewicz z tym o łbie Gomułki.
Nie jest sztuką przewidzieć, że zaraz po wyborach - obojętnie z jakim wynikiem - zacznie się wielki jazgot. A tzw. zwykli znani mi ludzie ze wsi mają już serdecznie dość - pedałów z lewicą z 2,5 % poparcia i kontynuowaniem cmokania mediów nad tą formacją, obojętności PiS wobec kampanii Dudy ( w tym rozleniwionej i roztytej w Brukseli Etnografki) , nieprzytomnego pierdolenia farmazonów przez Trzaskowskiego.
Oby nie skończyło się gazem i krwią na ulicach.
Nastąpi też , jeszcze w lipcu zapowiadana przez nowego Vincenta nowelizacja budżetu.
Przyznaję słuszność uwag @Valsera, sporych fragmentów prozy wędzarniczej Ewarysta oraz innych sceptycznych blogerów - zwłaszcza tego ( @Draniu?) , który zauważył, że Duda miał pięć lat władzy, inicjaytywy, poparcia rządu ( chociaż zasunął Kaczorowi felonię oraz brał na doradczynię Zosię) na przekonanie 50 % +1 Polaków.
Jest bardzo gorzkie, że staję przed taką alternatywą.
Ale Trzaskowski przejść nie może.
tagi: wybory
![]() |
torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 08:54 |
Komentarze:
![]() |
SalomonH @torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 09:28 |
Z podobną rozterką i goryczą głosowałem na AD pięć lat temu, uznałem że trzeba, bo Bronek przejść nie może. Przyznam, że miałem iskierkę nadziei, że może go źle oceniam, że będzie miał szansę pokazać... No ale już teraz z Trzaskowskim musi sobie poradzić pan Andrzej beze mnie :).
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 09:33 |
Popieram męską decyzję tymi "palcyma", tymi "rencami" i tą klawiaturą. :))
![]() |
torpeda-wulkaniczna @SalomonH 10 lipca 2020 09:28 |
10 lipca 2020 10:00 |
Pięć lat temu było jednak inaczej. Moje głosowanie ( Braun w pierwszej) było bezbolesne --> czysta karta kandydata oprócz srania w portki przed Komorowskim żądającym aneksu.
A jeszcze dziesięć lat temu tzw. dziennikarze pozbawili mnie złudzeń nie informując o Dziadzi i nie przypominając o 250 tys. DM.
Ani Ziemkiewicz, ani Parzącha ( wtedy jeszcze bez tatusia), ani Sakiewicz czy amebowaty Semka.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @Andrzej-z-Gdanska 10 lipca 2020 09:33 |
10 lipca 2020 10:02 |
Taaak, ale to nie Duda mnie przekonał.
![]() |
tomciob @torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 10:03 |
Słowo "wybory" oznacza pojęcie wolności jako takiej. A ta zaczyna się w chwili decyzji o pójściu na wybory. Mam więc prawo odmówić pójścia do urny i zagłosowania. Więcej powiem, przekonywanie mnie o tym że jak nie pójdę to źle wybiorę zaprzecza w istocie pojęciu wolności jako takiej. Mogę przecież pójść na wybory i zagłosować na kandydata który nie wygra. I co? Oznacza to że źle wybrałem? A może oznacza że mam stać się rewolucjonistą i kontestować tego który został wybrany? A może to oznacza potulne skinięcie głową i pokorne przyznanie racji temu kto wygrał i jego elektoratowi? Pojęcie "wybory" jest w istocie pewną pułapką zakładającą przymus i wzięcie w nich udziału. A ja nie skorzystam z tego "wyboru" i się nie wybiorę na wybory. Dołączę tym sposobem do grona tych którzy nie muszą wziąć w tych wyborach udziału. Nie uważam aby zarówno wybór jednego jak i drugiego mógł mi w życiu indywidualnym jakoś specjalnie pomóc albo i zaszkodzić. "Los Polski" tak mocno obecny w narracji obozu politycznego jednego i drugiego kandydata jest dla mnie obojętny bo uważam że jest jedynie figurą retoryczną. I dlatego nie mam zamiaru się nim przejmować. Był taki czas w moim życiu (PRL) kiedy wydawało mi się że jedynie zapis do partii i aktywny w niej udział dawał konkretne profity w życiu codziennym. Wiem jednak że żyli wtedy również ludzie którzy do tej partii się nie zapisali i nie uczestniczyli w politycznym życiu, a mimo to wiedli pełne i bogate życie prywatne. A więc można, niezależnie od wszystkiego, żyć i być szczęśliwym bez konieczności "dokonania wyboru." W poniedziałek (no może we wtorek lub środę) jeden z dwóch (już nie z dziesięciu) zostanie na kolejne pięć lat prezydentem RP. A mi jest dokładnie obojętne kto nim zostanie. W każdym bowiem przypadku, jednego lub drugiego, moje marzenia, pragnienia i osobiste aspiracje nie ulegną zmianie. Dlatego czuję się zwolnionym od "konieczności" dokonania wyboru. Po prostu nie muszę tego robić i dla mnie to właśnie jest wolność "wyboru". Osobiście lekko sympatyzuję z Andrzejem Dudą ale jak prezydentem zostanie Rafał Trzaskowski to nie zmąci to mojego dobrego samopoczucia. Ani jeden ani drugi nie zasługuje bowiem na super poważne traktowanie jego politycznej narracji z mojej strony. Akceptuję obu jako konieczność wynikającą z oferty politycznej jaką mam na "polskim rynku politycznym." Akceptuję nie znaczy popieram.
![]() |
gabriel-maciejewski @torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 10:06 |
Niech pan nie używa wyrazów, bo pana wyrzucę
![]() |
SalomonH @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 10:00 |
10 lipca 2020 10:12 |
Złudzeń co do Bronka nigdy nie miałem, nawet kiedy nie wiedziałem o Dziadzi i jakichś tam drobniakach w dojczmarkach. Dwa razy głosowałem przeciwko niemu. Teraz to ja mam problem z Dudą, już mu raz dałem szansę. Pięć lat temu.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @gabriel-maciejewski 10 lipca 2020 10:06 |
10 lipca 2020 10:16 |
Dziękuję za zdyscyplinowanie.
Moje wulgaryzmy to nie to samo co cycki Taylor czy dupa Dehnela ( kto to taki ?)
![]() |
gabriel-maciejewski @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 10:16 |
10 lipca 2020 10:19 |
Oczywiście, że nie. Ja mogę, ale inni nie. I nie chcę tu dyskusji na ten temat.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @SalomonH 10 lipca 2020 10:12 |
10 lipca 2020 10:28 |
To nie były drobniaki dla biednego, dzieciatego opozycjonisty.
Wetkał owe DM bodajże w Bogatina, a kumple z WSI pomogli je odzyskać.
I od tego czasu miał i ma - Bronek jąderka w imadełku.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @tomciob 10 lipca 2020 10:03 |
10 lipca 2020 10:38 |
Pana podejście jest mi bardzo bliskie; mimo znacznego ciśnienia otoczenia jakoś nie należałem w PRL, a kumpli z tamtych czasów mam do dzisiaj.
Może dlatego, że zacząłem studia w 1979.
Nie jestem żadnym beneficjentem +++, moje dzieci również. Kaczor mnie zagotował wiele razy, Duda też. Ba - jeśli układ zostanie, prawdopodobnie będę łojony podatkami bardziej, niż zwykle.
Teoretycznie powinno być mi obojętnie, kto się będzie bawił żyrandolem. Skłaniam się jednak do myśli, że oprócz wyżej opisanych wektorów na Dudę - juz niebawem sytuacja wokół Polski znacznie się zagęści.
A wtedy jednak lepiej mieć stabilny układ i jasną odpowiedzialność personalną.
![]() |
Matejek @tomciob 10 lipca 2020 10:03 |
10 lipca 2020 10:46 |
''... mimo to wiedli pełne i bogate życie prywatne. A więc można, niezależnie od wszystkiego, żyć i być szczęśliwym bez konieczności "dokonania wyboru."''
tera to już tak łatwo nie będzie/jest, spirala zrobiła wiele obrotów w dół
![]() |
Matejek @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 10:38 |
10 lipca 2020 10:47 |
'' juz niebawem sytuacja wokół Polski znacznie się zagęści.
A wtedy jednak lepiej mieć stabilny układ i jasną odpowiedzialność personalną.''
+
![]() |
ewa-rembikowska @tomciob 10 lipca 2020 10:03 |
10 lipca 2020 10:54 |
W każdym bowiem przypadku, jednego lub drugiego, moje marzenia, pragnienia i osobiste aspiracje nie ulegną zmianie. Dlatego czuję się zwolnionym od "konieczności" dokonania wyboru. Po prostu nie muszę tego robić i dla mnie to właśnie jest wolność "wyboru".
I to jest słuszne stwierdzenie póki nie natknie się Pan na bandziorka ochranianego przez frakcje danego kandydata, który powie Panu - spadaj z tego mieszkania, bo mnie się tu podoba. I wszystkie plany, marzenia będzie Pan musiał skorygować, angażować swój czas, pieniądze i zdrowie. Ja akurat przez 2 lata walki z banksterem powiązanym z Ratuszem poznałam od podszewki jak działają w Warszawie instytucje samorządowe, państwowe i sądy. Zostałam przewalcowana wzdłuż i wszerz. Dla mnie RT jest po prostu słupem mafii. To co się dzieje w Warszawie przeniesie na całą Polskę. Póki co to wybór Dudy daje jakąś tam szansę na przytłumienie rozpasania tychże mafii.
Aby było weselej, uciekłam 300 km od Warszawy a i tak tu, gdzie teraz mieszkam, dopadła mnie znów mafia warszawska, tym razem nie od nieruchomości a od śmieci. Okazało się, że odpady stałe z unieruchomionej spalarni śmieci były wywożone do ubiegłego roku m.in. do Wójcina i tu zakopywane na jakimś polu.
![]() |
tomciob @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 10:38 |
10 lipca 2020 11:30 |
Za możliwość "zdestabilizowania układu" odpowiada system polityczny w którym funkcjonujemy, a to jest, zdaje się dorobek jeszcze przedwojenny. Prezydent wybierany co lat pięć, parlament co lat cztery, różne ordynacje wyborcze. Napisałem to kiedyś, a teraz powtórzę. Z punktu widzenia pragmatyki rządzenia prezydent "z automatu" powinien być z partii rządzącej, a ta "z automatu" powinna być partią wygrywającą wybory parlamentarne czyli osiągająca większość w tych wyborach i otrzymująca większość sejmową "z automatu". I wtedy sytuacja byłaby jasna, czysta i klarowna, a wybory miały by wpływ na konkretny i określony w czasie okres "rządzenia" w państwie. Ilość politycznych zmiennych które "oferuje się elektoratowi" skłania mnie do twierdzenia, że system polityczny w Polsce został "zaprojektowany" do emocjonalnego zarządzania elektoratem w Polsce, a nie sprawnego zarzadzania Polską jako krajem. Pomimo to i tak zachowujemy stały rozciągnięty w czasie ale niezmienny wzrost w dobrobycie indywidualnym. Dlatego nie emocjonuje się, a jedynie obserwuję coraz to nowe pojawiające się "niesamowite fakty emocjonalne" nakręcające kampanię wyborczą. Czy Andrzej Duda gwarantuję stabilność? Trudno mi to ocenić. Jest teraz taka "emocja europejska" pakt transportowy. Polega ona na tym, że UE zaostrzy przepisy świadczenia usług transportu na terenie UE. No i mamy bat do batalii prezydenckiej. Jaki jest stosunek ugrupowań politycznych w Polsce do projektu tego zaostrzenia? Czy Tusk i partia Rafała Trzaskowskiego będą za czy przeciw bo PiS "patriotycznie" będzie przeciw. I nie ma tu żadnej refleksji nad tym czym jest wspólny europejski rynek transportowy, nie ma refleksji o 23% udziale polskich przewoźników w tym rynku, nie ma refleksji o spaniu kierowców w kabinach i wielotygodniowym pobycie poza domem tylko jest agitacja przedwyborcza kto jak zagłosuje w PE. To budzi mój niesmak. Unia (bogatsze kraje) chce chronić rynek usług transportowych w swoich krajach przed dominacją firm z krajów biedniejszych takich jak Polska i dla mnie jako czytelnika SN jest to w pewnym sensie naturalne. "Konkurencyjność" polskiego transportu na terenie UE bierze się w dużej części z niższych kosztów pracy w polskich firmach transportowych, a na końcu układu jest zwykły kierowca który ma te niskie koszty tworzyć. Suma sumarum możliwość rozwoju Polski w ramach opiera się na kosztach społecznych ponoszonych przez polskich pracowników. I jest to mechanizm naturalny znany na świecie od setek lat i nie mam potrzeby aby na emocjach z nim związanych ktoś mi robił kampanię wyborczą.
![]() |
tomciob @Matejek 10 lipca 2020 10:46 |
10 lipca 2020 11:31 |
E... bączkiem bawiłem się w dzieciństwie.
![]() |
tomciob @ewa-rembikowska 10 lipca 2020 10:54 |
10 lipca 2020 11:34 |
Pani Ewo klucze do mafii w Warszawie były przez pięć lat w rękach obecnego rządu i prokuratury oraz śledczych. Trzeba było wyjaśnić zabójstwo Jolanty Brzeskiej i to byłoby poważne podejście do mafii. Komisja to dla mnie za mało abym uwierzył w dobre intencje obecnego rządu tak potrzebującego "swojego" prezydenta.
![]() |
tomciob @ikony58 10 lipca 2020 11:32 |
10 lipca 2020 11:37 |
Pańskie rewelacje mi nie "robią." To wszystko co pan przypomina znam od wielu lat bo te "memy emocjonalne" już są zgrane jak stare karty. Sorry ale nie wchodzę.
![]() |
ewa-rembikowska @tomciob 10 lipca 2020 11:34 |
10 lipca 2020 12:15 |
No wie Pan to jest tak. Pan Mossakowski trafia do więzienia z prawomocnym wyrokiem. 21 maja Sąd Najwyższy przychylił się do wniosku o niekwykonanie zasądzonej kary i pan Mossakowski znów może chodzić w glorii po Nowy Świecie i spokojnie patrzeć w oczy swoim ofiarom. Szast prast to było za Dzierżyńskiego. Pod ścianę, cel-pal i wchodzi do sądów następny komplet sędziów. No, ale dziś tak nie można, tylko trzeba mozolnie wydłubywać splątane ze sobą korzonki perzu.
Działania mafii nie obejmują - choć są najgłośniejsze - tzw. reprywatyzacji kamienic. To samo - tylko w mniejszym zakresie - dotyczy spółdzielni mieszkaniowych oraz wspólnot. Ja mieszkałam we wspólnocie. Każdy miał księgę wieczystą a i tak dom przeszedł we władanie jednego człowieka, bo na nasze nieszęście znaleźliśmy się w najbardziej pożądanej okolicy - czyli centrum starego Mokotowa, choć w 1958 roku było to absolutne zadupie. Zostaliśmy zmuszeni do sprzedaży za jakieś 75% ceny rynkowej.
Na pewno ma Pan rację, że kadencja prezydenta oraz sejmu powinna być taka sama. Nie jest, bo Konstytucję pisali tacy spryciarze, którzy wprowadzili do niej mechanizmy nawzajem się blokujące. Aby zmienić Konstytucję trzeba mieć większość. Po to tworzy się partie kanapowe, by nigdy tej większości nie było. I tak się kręci.
I za diabła ta rzeczywistość nie chce być taka jak byśmy chcieli, aby była.
![]() |
mooj @torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 12:45 |
Po głosowaniu nie tyle jazgot się zacznie, co kwestionowanie wyników procedurami:(
Jazgot to będzie wtedy, gdy najbardziej proeuropejska (ale nie proniemiecka) partia czyli PiS stanie przed zagadnieniem i realnym praktycznym problemem "powiązania funduszy unijnych z [tzw] praworządnością", zwaną bardziej funkcjonalnie leworządnością.
To będą jazdy.
W wersji optymistycznej: większość sejmowa + Prezydent +- część sądokracji +- samorządy - Senat - media - totalsi będzie niełatwo.
Co wtedy zostanie? Analogicznie do wczorajszej bardzo trzeźwej, choć mrożącej opinii "dla Konfederacji lepiej jak się PiS z PO wycina" - jutrzejszy przekaz "rosnąca Konfa jako bat: patrzcie - tylko PiS może ten coraz mocniejszy ruch Polexitowy okiełznać".
A w wersji nieco mniej optymistycznej:
brak większości Zjednoczonej Prawicy (pozbawionej gowinowców) w Sejmie
brak większości w Senacie
Prezydent RT
olewany Trybunał Konstytucyjny
samorządy...
![]() |
klon @SalomonH 10 lipca 2020 09:28 |
10 lipca 2020 13:36 |
Rozumiem "Bul".
Zastanawia mnie jednak, czy my, wyborcy, nie projektujemy czasem sztucznej rzeczywistości? Czy naszych oczekiwań nie przerabiamy na deklaracje polityków, których oni nie składali? Zauważyłem, że nie ma obecnie kandydata oraz partii która spełnia wszystkie moje oczekiwania. No nie ma.
Nie pamiętam dokładnie poprzednich wyborów. Muszę sprawdzić co obiecywał PAD przed pięcioma laty. Tak dla przypomnienia sobie.
![]() |
klon @ikony58 10 lipca 2020 14:15 |
10 lipca 2020 14:26 |
Po tylu "grzechach śmiertelnych" PAD nadal ma 50%? :)
![]() |
szarakomorka @SalomonH 10 lipca 2020 09:28 |
10 lipca 2020 15:37 |
No to q.. trzeba było głosować na Bronka.
Taka wpadka - do końca życia jak to mowią młodzi "zalamka".
![]() |
Caine @torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 16:40 |
Autorze, to wszystko za mało. Pp wyborach idę się zapisać do PiS. Pytanie, czy również na Mokotowie działacze "wycinają wszystkich inteligentnejszych od siebie", jak głosiły złośliwe języki o Ursynowie. Mnie nic nie grozi, ale lubię dobre towarzystwo.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @ikony58 10 lipca 2020 16:03 |
10 lipca 2020 16:52 |
Przecież ma być taka rewolucja ze wszelkimi cechami ( zmiana znaczeń słów, prowokacje siegające najintymniejszych sfer, zohydzanie religii) i będzie. Wprawdzie Arschloputzer + kamanda Czarzastego zebrali coś około 2,5%, ale to będzie wytrwała praca nad upartym Polakiem i prowokacje, aż ktoś normalny nie wytrzyma i zapoda luta w trąbala albo wyszarp kudłów.
I o to przecież od wielu lat chodzi. Z KODem i Frasyniukiem ostrożniej, niż z bardzo dojrzalym zbukiem.
Ze zboczeńcami jeszcze bardziej. Mogę zrozumieć, że chodzi o strach przed niekontrolowanym, autentycznym gniewem ( jak było w Białymstoku). Pierwszy strzał w mordę trzymającego bluźniercze dla wierzących plakaty i Zachod ma swojego bohatera . Bo Diduszko niestety za szybko ożył.
Dlaczego jednak mojego Państwa nie ma tam, gdzie być powinno ? Przykład :
Warszawski Gówniarz już pokazał, co może zrobić z fekaliami --> dlaczego nie slychać nic o sprawdzaniu tych wysypisk, o których wyżej pisze @ER ?? Bo za czasów LK było tak samo ?
Swoją drogą irytacja postępowego Zachodu i sponsorów musi rosnąć; taki wynik...
.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @ikony58 10 lipca 2020 11:09 |
10 lipca 2020 16:57 |
Nie ma Pan wrażenia, że wyciągając te wykwity chorych mózgów w jakiś sposób Pan je uwiarygadnia ?
Podziwiam archiwum, ale czy nie lepiej je olać ? Na ten portal raczej nie zabłądzi ktoś o bardzo krótkiej pamięci.
Inna rzecz, że taki Kramek i jego flama ( ?) byli nie do ruszenia...
![]() |
torpeda-wulkaniczna @Caine 10 lipca 2020 16:40 |
10 lipca 2020 17:10 |
"Autorze, to wszystko za mało. Pp wyborach idę się zapisać do PiS. Pytanie, czy również na Mokotowie działacze "wycinają wszystkich inteligentnejszych od siebie", jak głosiły złośliwe języki o Ursynowie. Mnie nic nie grozi, ale lubię dobre towarzystwo. "
Tzn. Panu nic nie grozi, bo nie jest inteligentniejszy od tych, co wycinają ?
Z tym "dobrym towarzystwem " może być różnie; zależy od udziału profitowców z dużym stażem ( Jadzia to publicznie opluła portret Gomułki i wprawdzie potrafi niewiele więcej, ale młody Kolega jest tu świeży i chociaż ma klarowny plan, to na pierwsze miejsce na liście do gminy/powiatu damy Jadzię).
Ale - ja tu smęcę, a Pan jest pełen energii do w sumie spolecznej pracy, a nie do profitów - prawda ?
![]() |
torpeda-wulkaniczna @mooj 10 lipca 2020 12:45 |
10 lipca 2020 17:26 |
Myślimy tu podobnie.
"Jazgotem" oznaczam to wszystko, co będą wciskać w te skołatane mediami łby.
A że w kasandrowaniu ponurym jestem niezły - nie rozwijam wątków zasadniczych, bo - jak Moja mi klaruje - w miarę zgrabnie skomponowana wizja horroru udziela się słuchającemu/czytającemu . Dorzucę tylko takie małe , aktualne coś :
dziś pojechałem 20 km do marketu nabyć technikalia na weekend. Przed wejściem jakiś knyp z maską na podgardlu i w pozycji dżonłajna cedzi " maseczka". Ja grzecznie informuję, że nie mogę nosić maski, zwłaszcza w taką pogodę. Knyp strzyka śliną rozstępem międzyzębowym, usztywnia pozę dżonłajna i zaś cedzi : "maseczka".
No to sie odwracam klnąc rozbudowaną wiązanką. Przejechałem się w parny bardzo piątek, 40 km, żeby knypa obejrzeć - który przecież jest niewinny. Klamoty i materiał kupuję w trzech małych sklepach i tam mnie uświadamiają, że sanepid robi różne akcje/prowokacje. Ale mnie znają, więc sprzedadzą ( sami bez masek lub owe na brodzie).
Ktoś tam wyżej zapisuje się do PiS, ktoś inny wieszczy owego PiSu upadek.
Ciekawe czasy.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 17:26 |
10 lipca 2020 17:39 |
Do wszystkich, bo przemknęło w którejś z ostatnich notek ( chyba Gospodarza) ; link chyba od @tadmana :
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=zA0W8DadBW0&feature=emb_logo
Przepraszam za to "chyba" . nie bardzo mam czas szukać, żeby doprecyzować.
Jak dla mnie to jeszcze jeden argument, żeby telewizor wysłać za okno sprawdzając wcześniej, czy nie zrobi komuś krzywdy fizycznej.
Oraz argument do słuchania radia ( o ile podprogowo czegoś nie sączą ) i posiadania normalnego księgozbioru, a nie biblioteki cyfrowej.
Póki co pozdrawiam wszystkich, dobrego weekendu, bedziecobedzie.
![]() |
Caine @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 17:10 |
10 lipca 2020 17:43 |
Pełen nerwów.
![]() |
Maginiu @torpeda-wulkaniczna |
10 lipca 2020 17:52 |
Ciśnienie w moim balonie rosło, i rosło, i rosło... Tak myślałem sobie - niedobrze, a jak coś - cholera - strzeli? Lata swoje przecież masz. A tu nikt, dosłownie nikt, nie słucha czy i co masz do powiedzenia.
Aż tu nagle coś zupełnie bezsensownego i przypadkowego otworzyło zawory i mój napompowany balon spokojnie wylądował. Na służewieckim gruncie...
https://www.facebook.com/mokowawpl/photos/a.1225310181134000/1302431640088520/?type=3&theater
![]() |
torpeda-wulkaniczna @tomciob 10 lipca 2020 11:30 |
10 lipca 2020 18:14 |
Miałem już świętować z pszczółkami piąteczek - póki burza pomrukująca od rana do chałupy nie wygoni , ale trochę "wiem w temacie " :
"Jest teraz taka "emocja europejska" pakt transportowy. Polega ona na tym, że UE zaostrzy przepisy świadczenia usług transportu na terenie UE. No i mamy bat do batalii prezydenckiej. Jaki jest stosunek ugrupowań politycznych w Polsce do projektu tego zaostrzenia? Czy Tusk i partia Rafała Trzaskowskiego będą za czy przeciw bo PiS "patriotycznie" będzie przeciw. I nie ma tu żadnej refleksji nad tym czym jest wspólny europejski rynek transportowy, nie ma refleksji o 23% udziale polskich przewoźników w tym rynku, nie ma refleksji o spaniu kierowców w kabinach i wielotygodniowym pobycie poza domem tylko jest agitacja przedwyborcza kto jak zagłosuje w PE. To budzi mój niesmak. Unia (bogatsze kraje) chce chronić rynek usług transportowych w swoich krajach przed dominacją firm z krajów biedniejszych takich jak Polska i dla mnie jako czytelnika SN jest to w pewnym sensie naturalne. "Konkurencyjność" polskiego transportu na terenie UE bierze się w dużej części z niższych kosztów pracy w polskich firmach transportowych, a na końcu układu jest zwykły kierowca który ma te niskie koszty tworzyć. Suma sumarum możliwość rozwoju Polski w ramach opiera się na kosztach społecznych ponoszonych przez polskich pracowników. I jest to mechanizm naturalny znany na świecie od setek lat i nie mam potrzeby aby na emocjach z nim związanych ktoś mi robił kampanię wyborczą."
1. O ile wiem, europosłowie PO i PiS pracowali razem, by ochronić dotychczasowe przepisy. Przeciw były związki zawodowe, także "Solidarność".
2. Nie zauważyłem, żeby ten temat był grzany w kampanii, ale ja mało zauważam.
3. Miały być "wolne przepływy usług, kapitału, ludzi, towarów". Teraz ogranicza się usługi. Dla Pana to " w pewnym sensie naturalne "?
4. CZYM można konkurować mając podobny tabor, będąc spiętym tymi samymi przepisami, mając bardzo dobrą logistykę ?
5. Może mam szczęście, ale współpracuję tylko z takimi spedycjami, które nie muszą zatrudniać Ukraińców --> kierowcy są z kasy i warunków zadowoleni.
Dla mniej interesujących się ( Bareją rzekłszy : mniej interesujący się to nie znaczy głupi , a czasem nawet wręcz przeciwnie ;o) ) : teraz jest tak, że bardzo wielu polskich kierowców jeździ w niemieckich firmach. W polskich ich miejsce zajęli Ukraińcy.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @Caine 10 lipca 2020 17:43 |
10 lipca 2020 18:20 |
Sugeruję Panu to, co sam zrobiłem : przyjrzeć się tym ludziom, wesprzeć sensownych swoim czasem lub umiejętnościami. A czasem pieniędzmi na baner/plakaty.
Nie trzeba się zapisywać, można robić swoisty wolontariat . I przede wszystkim oszczędzać swoje emocje , gdyż nawiedzonych/fanatykujących też Pan może tam spotkać .
Zasłużone, zabytkowe Jadzie /Zbyszków też.
Jeśli Pan się zdecyduje, to miło byłoby kiedyś przeczytać, że dobrze Pan trafił.
Pozdrawiam, powodzenia :o)
![]() |
ewa-rembikowska @Maginiu 10 lipca 2020 17:52 |
10 lipca 2020 18:22 |
Dobre.
![]() |
ewa-rembikowska @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 18:14 |
10 lipca 2020 18:29 |
Ciekawe, czy dałoby by radę wymyślić taki myk, aby firmy niemieckie mające w Polsce oddziały płaciły pracownikom stawki niemieckie? Czyli kasjerka Lidla w Polsce ma zarabiać tyle, ile kasjera Lidla w Niemczech. I tak mają tu niższe inne koszty. I zysków nie wolno wywozić pod żadną postacią.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @Maginiu 10 lipca 2020 17:52 |
10 lipca 2020 18:43 |
Każą się logować, a ja nie chcę.
Da się to jakoś przemycić na SN ?
![]() |
klon @ewa-rembikowska 10 lipca 2020 18:29 |
10 lipca 2020 18:49 |
"I zysków nie wolno wywozić pod żadną postacią."
Jaki tedy sens penetronać polski rynek? :D
![]() |
klon @ewa-rembikowska 10 lipca 2020 18:29 |
10 lipca 2020 18:51 |
Sorki, być miało: penetrować .
![]() |
torpeda-wulkaniczna @ewa-rembikowska 10 lipca 2020 18:29 |
10 lipca 2020 18:59 |
Bardzo dobre pytania na wiec wyborczy ;o)
Moim zdaniem : kasjerka Lidla zarabiałaby tyle, ile jej koleżanka w Niemczech - jeśli byłaby delegowaną przez centralę do pracy Niemką. Chyba takich pracowników mamy niewiele - może kilka w zarządzie oddziału polskiego.
Niemieccy kierowcy jadący do Polski raczej nie mają tu kabotażu - ładunek powrotny i do domu. Jeżdżą oczywiście na stawkach niemieckich.
Nie będę się wymądrzał, bo nie znam nowych obostrzeń. Słyszałem o biurokracji i koniecznych powrotach do domu wymuszanych... troską o polskiego/bułgarskiego/rumuńskiego kierowcę...i ich rodziny...
Jeśli będzie przymus zrównania stawek ( o czym kiedys wrzeszczeli Francuzi) - to będzie koniec polskiej floty TIR.
Wtedy trzeba wyjść z UE, bo będzie to preludium do zwinięcia mojego kraju - poprawią nam jeszcze " praworządnością" , CO2 i wetkają Arschlochputzera na premiera.
![]() |
ewa-rembikowska @klon 10 lipca 2020 18:49 |
10 lipca 2020 19:11 |
żaden...wolno tylko reinwestować w Polsce. Od razu wiele by się wyjaśniło.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @klon 10 lipca 2020 18:51 |
10 lipca 2020 19:13 |
Rozciągnąć estoński PIT na te markety.
Niech inwestują w kraju generowania dochodu.
![]() |
torpeda-wulkaniczna @Matejek 10 lipca 2020 18:56 |
10 lipca 2020 19:15 |
To od tego bacy ?
![]() |
torpeda-wulkaniczna @ewa-rembikowska 10 lipca 2020 19:11 |
10 lipca 2020 19:16 |
Tośmy się zdublowali ;o)
Pozdrawiam, znikam
![]() |
ewa-rembikowska @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 18:59 |
10 lipca 2020 19:17 |
Trzeba by sprawdzić, jaki kapitał stoi za firmami leasingowymi i dlaczego chcą je zniszczyć. Większość polskich firm transportowych leci na leasingu sprzętu.
Czy za tymi obostrzeniami stoją ideolodzy od dekarbonizacji transportu?
I jeszcze jedno, czy na przykład te wielkie spedycje typu LKW Walter, Schenker, Hellmann, Breda będą gotowe płacić polskim firmom taką samą stawkę jak swoim?
![]() |
ewa-rembikowska @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 19:13 |
10 lipca 2020 19:17 |
No tak.
![]() |
Matejek @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 17:26 |
10 lipca 2020 19:23 |
bym najpierw wezwał kierownika ... https://www.youtube.com/watch?v=SoI-rEJhmtc&feature=youtu.be&t=1103
bo https://www.youtube.com/watch?v=grYEmu1G5vo&feature=youtu.be&t=1486
w moim przypadku, gdy moje: ''ze względów zdrowotnych'' nie skutkowało /rzadko, częściej 'na początku'/ i dalej upierało sie: ''maseczka!'', zaczynałem: zgodnie z postanowieniem ministra z dnia 19 kwietnia § 18 pkt 3 ppkt 3 ... itd., do tej pory to wystarczyło
![]() |
Matejek @torpeda-wulkaniczna 10 lipca 2020 19:15 |
10 lipca 2020 19:24 |
:D
![]() |
torpeda-wulkaniczna @ikony58 10 lipca 2020 20:00 |
10 lipca 2020 20:13 |
Rozumiem.
Faciu.
![]() |
SalomonH @szarakomorka 10 lipca 2020 15:37 |
10 lipca 2020 23:29 |
Pan jako pisowiec jest w typowy sposób niekumaty :). Nie mogłem głosować na Bronka, ale głosowanie na Adriana też mogłem sobie darować. Uważam, że PiS i Kaczyński w szczególności zasługuje na sromotną przegraną, PiS za Kaczyńskiego, a Kaczyński za obstawianie stanowisk golemami, w dodatku niskiej jakości, z marnej jakiejś gliny.